Aktywność fizyczna zimą – co wybrać i jak ćwiczyć bezpiecznie?

aktywnosć fizyczna zimą

Wiele z nas łączy aktywność fizyczną na świeżym powietrzu tylko z ciepłymi miesiącami w roku. A szkoda, bo jesień i zima to dobry czas na ruch na zewnątrz. Powietrze jest rześkie, nie przegrzewamy się tak szybko, a oddychanie chłodniejszym powietrzem dobrze wpływa na sen. Jaki rodzaj aktywności na zewnątrz wybrać zimą i jak ćwiczyć, żeby zachować zasady bezpieczeństwa?

Zima nie jest taka zła. Szczególnie jeśli Twój organizm źle reaguje na wysokie temperatury. To dobry czas na aktywność na świeżym powietrzu. Niektórzy z nas wiedzą o tym bardzo dobrze i chętnie wybierają sporty zimowe z prawdziwego zdarzenia, takie jak snowboard lub narty. Są to jednak sporty dość drogie, szczególnie dla początkujących i wymagające konkretnych umiejętności. Dlatego zanim rzucisz się na głęboką wodę, spróbuj czegoś co nie będzie kosztowało tyle fatygi i pieniędzy. Co masz do wyboru?

Spacery

Czyli opcja dla początkujących. To połączenie przyjemnego z pożytecznym. Na spacer możesz zabrać psa lub przyjaciółkę i spacerować gdziekolwiek masz możliwość. Do spaceru potrzebne Ci dobre buty (nieprzemakalne) oraz odpowiednie ubranie. Jak w każdym wypadku – najlepiej sprawdzi się ubranie „na cebulkę”, bo podczas ruchu organizm szybko się ogrzewa. Spacery to idealna forma ruchu na początek i sprawdzająca się w każdym wieku. Po czasie możesz nieco przyspieszyć tempo.

Nordic Walking

nordic_walkingTa forma aktywności bardzo przyjęła się w Polsce. Sport polega na marszu z udziałem specjalnych kijków, które aktywizują także mięśnie rąk i brzucha. Nordic Walking jest dla ludzi w każdym wieku. Ten sport można uprawiać o każdej porze roku, a zimą jest nawet przyjemniejszy, szczególnie na łonie natury. Podobnie jak w przypadku spacerów i marszów – najlepiej wykorzystać ten czas w towarzystwie. Podczas chodzenia można swobodnie rozmawiać – co może być pretekstem także do spotkań z rodziną i przyjaciółmi.

Łyżwy

W każdym mieście średniej wielkości prawdopodobnie znajdziecie lodowisko – jeśli nie kryte – to otwarte, miejskie. Najczęściej nie musisz kupować łyżew – wystarczy je wypożyczyć. Jazda na łyżwach wymaga pewnych umiejętności, jednak jeśli już łapiesz bakcyla – będzie to Twoja ulubiona forma aktywności. To doskonały sposób na poprawę kondycji, dobry sen i sympatyczne spędzanie czasu ze znajomymi.

Bieganie

Wiele osób, które biegają od lat uważa, że bieganie zimą jest znacznie lepsze i efektywniejsze. Łatwiej się oddycha, a krew szybciej zaczyna krążyć, dzięki czemu mamy więcej energii. Bieganie zimą może być naprawdę przyjemne. Wszyscy, którzy chcieliby zacząć bieganie, mogą spokojnie zacząć jesienią albo zimą. Podczas letnich upałów dużo trudniej złapać oddech – jesień i zima to dobry czas dla początkujących.

Bezpieczeństwo podczas zimowej aktywności

Podczas aktywności fizycznej na świeżym powietrzu nie zapominaj o swoim zdrowiu:

  • nie przegrzewaj ani nie wyziębiaj organizmu
  • wygodne buty to podstawa
  • oprócz wygody, istotne jest także środowisko naszych stóp, dlatego buty muszą być nieprzemakalne.
  • Jeśli zdarzy Ci się przemoczyć stopy, zastosuj profilaktykę. Po powrocie do domu weź prysznic i posmaruj stopy Spirularin NS Gel, który dzięki zawartości alg zabije być może rozwijające się grzyby.

Zobacz skuteczne preparaty do pielęgnacji stóp

  • Pamiętaj o czapce – przez stopy oraz głowę ucieka najwięcej ciepła.

Aktywność fizyczna zimą ma mnóstwo plusów. Przede wszystkim zachowujesz dobrą formę i wiosną nie musisz „nadrabiać” swojej kondycji. Twój organizm się hartuje i masz mniejsze skłonności do przeziębień. Zima to czas, kiedy wielu ludzi zamienia w „kanapowe zwierzaki”. Dzięki aktywności z pewnością nabierzesz sił i energii.

Podziel się tym ze znajomymi: